Binnen de corona-maatregelen die golden in de eerste maanden van 2021 was het horeca wel toegestaan open te zijn voor take-way. Tasty Walk maakte hiervan gebruik door wandelingen aan te bieden die drie zaken combineerden waar veel mensen in die periode behoefte aan hadden: meer bewegen, genieten en de horeca steunen. Door juist liefhebbers van bezoek aan horeca aan te spreken werd een doelgroep aan het wandelen gebracht die daar normaliter nooit aan denkt als gezonde vorm van bewegen. Tasty Walk door wandelen. Nieuwe wandelingen staan ook voor najaar 2021 gepland.
Wat heeft het initiatief teweeg gebracht en bij wie?
Culinair wandelen bleek dé hype in coronatijd. In de eerste 6 maanden van 2021 zijn er ruim 60.000 tickets verkocht! Deze duizenden wandelaars hebben bij elkaar honderdduizenden wandelkilometers afgelegd (lengte wandelingen varieerde van 5 tot 12 km.). Tevens werden 500 deelnemende horeca-locaties in 27 verschillende steden op deze manier geholpen in een voor hen moeilijke periode.
Aan welke ambitie(s) van Ruimte voor Lopen draagt uw initiatief bij?
Lopen wordt gestimuleerd
Voorbeeld: communicatieprojecten/campagnes, begeleiding of kennisprojecten
Ruimtelijk of maatschappelijk initiatief?
Het maatschappelijke initiatief heeft ervoor gezorgd dat (meer) mensen zijn gaan lopen